Träningar

Om du som enskild medlem vill initiera en träning och få ut informationen på hemsidan, maila kalenderubk@gmail.com med info om tid, plats, om du vill boka en plan/lokal på klubben och annan nödvändig info.

Nyhet! Vi behöver inte längre fylla i något formulär med antal deltagare när vi har öppna träningar.

Träningsledarbevis!

Läs mer och ansök här.

Öppen träning

Alla medlemmar välkomna! Ingen förkunskap eller föranmälan krävs och träningarna är gratis för medlemmar. HUS, TÄS eller enskild medlem initierar dessa.

Öppen träning ALLMÄNLYDNAD

Dessa träningar leds av en instruktör och kan ha lite olika teman för varje gång, där allt kretsar kring vardagskommunikation och att ha roligt med sin hund. Alla är välkomna oavsett ålder eller erfarenhet. Ingen föranmälan. Om inget annat meddelas så samlas vi vid bänkarna nedanför Klubbstugan. Välkommen! Frågor? Mejla hus@uppsalabrukshundklubb.se!

Måndagar 19.00-20.00 varannan vecka, för datum se kalender eller schemat. Eventuella ändringar meddelas i facebookgruppen UBK Medlemsgrupp.

Öppen träning NOSE WORK

Välkommen till höstens Nosework-träningar, se information i facebookgruppen UBK nosework.

För att delta ska din hund vara väl bekant med doften eukalyptus. Det är inte en instruktörsledd träning men det finns en träningsvärd på plats som ansvarar för träningstillfället.

Öppen träning SPECIALSÖK

Öppet för medlemmar. Hunden ska kunna doften/etiketten Röd Kong Classic. Ingen instruktörsledd träning utan var och en ansvarar för sin egen träning och hjälper varandra. Värden ansvarar för gemensam  samling och att dofterna plockas in efter träningen.  Välkommen!

Se information i facebookgruppen UBK specialsök.

Öppen träning RALLYLYDNAD

Varannan söndag 9-12 i inomhushallen i Bälinge (se facebook för aktuella datum och vilka som blir inställda om träningsvärd saknas)

På de här träningarna hjälps vi åt att plocka fram och undan material samt hjälper varandra med träningen i den mån man kan. Det finns en träningsvärd på plats vid varje tillfälle. Ingen föranmälan. Schema för träningsvärdar finns i facebookgruppen UBK/UHU Rallylydnad, där även upplägg, praktisk information och eventuella ändringar i planeringen förmedlas. Välkomna!

Öppen träning TÄVLINGSLYDNAD

Se information i facebookgruppen UBK Lydnad, där praktisk information och eventuella ändringar i planeringen förmedlas. Välkomna!

Öppen träning AGILITY

Torsdagar 18.00-21.00 följande datum:  se facebookgruppen UBK Agility

På de här träningarna hjälps vi åt att plocka fram och undan material samt hjälper varandra med träningen i den mån man kan. Det finns en träningsvärd på plats vid varje tillfälle. Anmäl dig gärna till träningarna i facebookgruppen UBK Agility. Välkomna!

Tävlingsträning

Som det låter är det träning inför tävling och varje deltagare ansvarar för sin egen träning och förväntas ha en plan för detta. Träningarna initieras av TÄS eller enskild medlem. Träningsvärd finns på plats för att sköta logistiken och även du som är nybörjare är välkommen att delta.

Datum för tävlingsträningar:

IGP onsdagar ojämna veckor Startar i april. Träningen börjar kl 19.00. Skotträning från kl 18, se nedan.

Brukslydnad onsdagar jämna veckor Startar i april. Träningen börjar kl 19.00. Skotträning från kl 18, se nedan.

Tävlingslika träningar i agility, kl 18-21 följande datum:  se facebookgruppen UBK Agility

Skotträning

Under april-september är det tillåtet att arrangera skotträning varje onsdag kl 18.00. Det behövs en träningsvärd för detta och det annonseras i UBK medlemsgrupp på fb när detta blir av. Skott får förekomma kl 18.00–18.45.

Egen skotträning får bedrivas av UBK:s medlemmar med egen pistol och ammunition. Egen skotträningen får endast ske söndagar kl 10.00-12.00 och onsdagskvällar under sommarhalvåret då klubben inte har öppna träningar, mellan kl 18.00-18.45.

OBS! Innan skott meddelas alla på plats och ges möjlighet att avvika. Skriv gärna på klubbens facebook-sida när du planerar att skjuta så att medlemmar kan välja om de vill vara på plats. Försök att hålla skotten bakom dungen av hänsyn till de boende i området. Endast skjutning med startpistol får förekomma.